woensdag 6 juni 2012

81 Kunstzinnige zilveren ring. Appeltje voor de dorst.

Als uitzondering een verklarende tekst.

Laatst kreeg ik bericht van de kunstmarkt waar ik me voor had ingeschreven; "Bedankt voor uw interesse maar uw werk is niet onderscheidend genoeg."

Daarom deze keer een kunstzinnige ring, want heus, ik heb ook ergens een kunstzinnig hoekje in mij ;)

Als men oud zilver/goud smelt, gooit men het vloeibre metaal in een gietmal. Op die manier krijgt men bijvoorbeeld een mooi staafje zilver wat daarna weer verder bewerkt wordt tot bijvoorbeeld draad.
Helemaal bovenaan dat gegoten staafje blijft een soort vergiet-vormig vormpje over, met een gebobbelde bovenkant, wat men voor het bewerken eraf zaagt.

Van dat massieve en zware stukje rest-zilver heb ik deze ring gemaakt.


Met een toepasselijke naam: Een appeltje voor de dorst.
De blaadjes en het steeltje zijn van goud. De rest is zilver.

Maat 16  €145,-